lauantai 20. helmikuuta 2016

Lähtöportilla


 
Lähtöportilla seison. Olen jonossa ensimmäisenä, vai olenko? Vaihdan jalkaa ja huokaan: ”Koska se aukeaa?” Odotettu on jo aivan liian pitkään. Muutkin lähellä kyselee samaa. Milloin?

Seisot vierelläni. Tarjoat juotavaa. Olet rauhallinen. Luotan siihen, että olet ollut tässä tilanteessa ennenkin. Tai yritän luottaa. Odottaminen on sinulle tuttua. Minulle se on tuskaista. Miksei kukaan ilmoita, milloin ovi aukeaa? Kuinka kauan tässä pitää seistä? Onko täällä edes istumapaikkaa missään? Voiko sinne mennä, miten käy jonopaikan?
 
Hymyilet. Tai tulkitsen sen hymyksi. Ehkä tiedät jotain mitä minä en tiedä. Vittu mua ärsyttää tää odotus ja epätietoisuus! Miksei kehitetä sellaisia systeemejä, joissa ei tarttis odottaa? Vois vaan kävellä portista läpi ja matka alkaisi.
 
Mutta kun ei. Pitää odottaa. Ehkä kaikki ei vaan ole vielä valmista siellä toisella puolella. Taas hymyilet. Ärsyttää tollanen myhäily. Vai pitäiskö mun luottaa, että tiedät?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti